Kot omenjeno v Ponedeljkovem vsevedu – več kot 25.000 spojin najdemo v zelenjavi in sadju.

Marsikatere imajo pozitiven učinek na ohranjanje našega zdravja in predstavljajo oporo našemu organizmu. Veliko jih deluje sinergično. To pomeni, da si medsebojno pomagajo oz. da je njihov učinek v kombinaciji močnejši. Še en razlog več torej, da uživamo »pravo hrano«!

Določene dobre predstavnike posameznih skupin lahko najdemo:

  • RDEČA ŽIVILA: paradižnik, marelice, lubenica, rdeča pomaranča, granatno jabolko, višnje, češnje, maline.
  • RUMENO – ZELENA SKUPINA: špinača, ohrovt, koleraba, gorčica, koruza, grah, brokoli, avokado, melona.
  • ORANŽNA SKUPINA: korenje, mango, marelice, bučke, dinje, sladek krompir.
  • ORANŽNO – RUMENA SKUPINA: buča, ananas, banane, limone.
  • RDEČE – VIJOLIČNA SKUPINA: pesa, jajčevec, rdeče grozdje, rdeče vino, slive, brusnice, jagode, borovnice, robide, maline.
  • BELO – ZELENA SKUPINA: česen, čebula, por, drobnjak, šalotka.

Poskrbimo, da se na našem jedilniku na dan znajde vsaj eno živilo iz vsake skupine.

To dosežemo tako, da vsak obrok vsebuje vsaj eno sveže živilo (zelenjavo ali sadje). Če nismo ravno vajeni v svoje obroke kombinirati zelenjave ali sadja, potem izberimo hrano, kamor jih lahko brez problema vključimo: pica, kjer izpustimo preslane salame in masten sir ter raje dodamo zelenjavo, tortilje, zelenjavne juhe, solate, sladice s sadjem, pite, sadno solato in podobno. Seveda si lahko pripravimo tudi smuti. Pri smutiju izberimo vodno osnovo ali kefir, dodajmo kar se da veliko zelenjave in le eno vrsto sadja. Sadni smutiji z mlekom in oreščki ali semeni so namreč lahko prava kalorična bomba!

Odličen recept za hitro pripravljene tortilje že v petek!

143 total views, 1 views today

Deli