Včeraj smo pogledali teorijo koliko in česa naj pojem v karanteni (1. del). Danes pa poglejmo, kako to zgleda še na krožniku.

 

Zjutraj sem si pripravila sok iztisnjene limone in žličko medu ter 2 dcl tople vode. Skuhala sem si turško kavico z mlekom. Za zajtrk sem imela 2 vmešani domači jajci (hvala sestrična) s šampinjoni in paradižnikom ter kosom doma pečenega kruha (hvala oči). Pojedla sem še edino prehransko dopolnilo, ki ga uporabljam, in sicer vitamin D. Za boljšo absorpcijo ga je pojesti treba z obrokom pravi moja mami farmacevtka, ki mi ga je tudi priporočila (ja, prehrane ne dopolnjuješ kar vse povprek, na pamet in zaradi reklam po internetu, ampak samo, če je potreba premišljena).

Dopoldne me čaka delo za računalnikom, saj pripravljam vsebine Dietetik priporoča (na primer tudi tale članek), danes pa pripravim še tedenski jedilnik za prihajajoči teden, individualno svetovanje za varovanko ter opravim modul izobraževanja, na katerega sem se prijavila online. Pri takem delu mi navadno pašejo bedarije. Sladko. Komu pa ne. Na zalogo sem si kupila kar nekaj sladoleda. Priznam. J Danes mu kivi, ki je zelo bogat z vitaminom C. Kivija sicer ne maram preveč, a v kombinaciji s sladoledom mi je O.K.

Porabljam svojo zalogo hrane, razdeljeno po obrokih pa izgleda nekako takole:

oz. že pripravljeno pa takole 🙂

Za kosilo bo nekaj »na easy«, da mi priprava ne bo vzela preveč časa in me polenila za delo. Na mojem seznamu nujne hrane, so se tako kot pri večini vas znašle testenine. Kupila sem sveže, ki imajo krajši rok trajanja in prav je, da jih pojem, preden na njih pozabim. Imam raviole s špinačo in ricotto. Dodala jim bom kuhano šunko z manj maščobe (navadno sicer uporabljam za tako kosilo sveže domače piščančje meso, a tega si nisem upala kupovati na zalogo, da se mi nebi pokvarilo) in ovseno omako ter na koncu malo parmezana. Tudi omake za kuhanje sem kupila kar rastlinske (riževo, ovseno in proseno), ker imajo daljši rok trajanja. Obroku navadno dodam še por, a ga trenutno žal nimam. Si bom pa zato zraven postregla veliko skledo solate rdeče pese. Tudi te imam kar nekaj na zalogi. Ker vem, da se mi ne bo ljubilo dvakrat kuhat, bom skuhal tudi že juho, čeprav jo bom pojedla šele za večerjo.

Potem pa bo prišel del dneva, ko bo apetita manj, če gre povzeti po počutju preteklih dni. A nekaj bom mogla pojesti, saj me drugače lakota zvije pozno zvečer, tik pred spanje. Danes imam pripravljeno kislo mleko. Fermentirani mlečni izdelki so s svojimi probiotičnimi kulturami super za imunski sistem. Navadno imam sicer svojega, domačega, ki ga delam iz svežega mleka. Zdaj sem jih kupila raje na zalogo, ker imam tudi mleko iz tetrapaka. Dodala mu bom jabolko. Saj veš – jabolko na dan, odžene zdravnika stran. Pa še na zalogo jih je najlažje kupiti, ker so manj občutljivi kot ostalo sadje.

Za večerjo pa juhica. Bučkina z rdečo lečo je trenutno moja zmagovalka. Porabit pa moram tudi še česen, preden se pokvari. Začinila jo bom z domačo mešanico jušnih začimb (hvala Andreja).

Spila bom še 2 kozarca mineralne vode, ker mi pašejo mehurčki in pripravljenih imam tudi 6 opomnikov za spiti kozarec navadne vode. Vsaj toliko moram spiti, morda pa spijem še kakšnega več.

Analiza v OPKP (Odprta platforma za klinično prehrano) pokaže, da bom pojedla skoraj ravno prav! Juhuhu!! Tistih 70 kilokalorij viška pa ... grem pa na rolerje. Saj danes je sonček in na rolerjih se še najlažje izogibam ljudi.

Danes sem se posvetila predvsem kaloričnemu doprinosu mojega prehranskega dne. Zakaj so določene izbire na jedilniku, katera pomembna hranila za podporo mojemu imunskemu sistemu mi prinesejo in na kaj je potrebno biti še pozoren pa v eni izmed prihajajočih objav.

 

Če se ti zdi, da je vse skupaj zate preveč, mi napiši in se organizacije tvoje prehrane lotiva skupaj!

 

Ostanimo zdravi,
pa dober tek!

Katja Simić, Dietetik priporoča

 


V prihajajočih dneh objavim še več nasvetov in pomagam pri reševanju težav. Prijavi se na mailing listo ali se naroči na objave na Facebooku in Instagramu. Zbiram tudi konkretna vprašanja, ki se ti porajajo glede prehrane v tem obdobju.

 

Deli