Praktično celo življenje že plešem, 14 let tudi delam kot plesna učiteljica. Ko nekdo pride na plesni tečaj praviloma ve, da je na začetku poti in da bo ta do tega, da bo samostojno zaplesal, trajala nekaj časa. Praviloma se v prvih parih urah tudi pokaže, koliko talenta premore nekdo in kako dolga bo njegova pot od prvih nerodnih korakov do pravih plesnih mojstrovin. In to ljudi na nek način pomiri, saj vedo, da teh prvih korakov ne bodo mogli preskočiti. Ko so prvi koraki osvojeni, je lažje.

Temelji so postavljeni in na njih se gradi naprej – od volje in truda posameznika pa je na koncu odvisno, kako daleč pride.

Nasprotno, ko ljudje pridejo k meni po nasvet glede prehrane, se te poti navadno ne zavedajo. Menijo, da so s tem, ko so se odločili za obisk predavanja ali svetovanje naredili že vse in da bodo kilogrami sedaj začeli puhteti kar sami od sebe. Potem razložim, da temu žal ne bo tako, da so šele na prvem koraku, šele na začetku poti. Reakcije so različne. Nekateri sprejmemo vse skupaj kot izziv, kot potovanje. Drugi pa se zahvalijo za moj čas in odidejo naprej. Po nasvete na internet, po čudežne tabletke in podobno.

Rado se zgodi, da bližnjica res pripelje na cilj hitreje, vendar kaj, ko je potem pot nazaj prav tako hitra, saj gre tudi v to smer »po bližnjici«.

Tak posameznik se namreč na tej poti ne nauči pravilnega življenjskega sloga in prehranjevanja. In tako takrat, ko je na želeni teži le-te ne zna zadržati. Odide nazaj v svoje navade, tiste, ki so ga tudi prvič pripeljale do povišane telesne teže ali še huje zdravstvenih težav, zaradi katerih se je odločil za spremembo. Začaran krog se tako sklene. Tudi naslednja dieta bo najverjetneje šla po bližnjici, tokrat seveda po drugi, saj tista prva očitno pač ne deluje.

Raje, kot da si torej maja zaželite popolne postave do poletja, se odločite za daljšo pot. Izkoristite motivacijo prihajajočega poletja, ki vam bo pomagala pri premagovanju prvih izzivov. Vendar si cilja ne zastavite za naslednja 2, 3 mesece, ampak tudi za naprej. Za jesen, zimo, pomlad. Za celotno življenje. Naj postane zdrava prehrana vaš življenjski slog. Ohranite občasne pregrehe. Z njimi ni nič narobe. Tako, kot dan zdravega prehranjevanja ne bo veliko doprinesel k sicer slabim navadam, tudi obratno »slab dan« ne bo bistveno pokvaril dobrih temeljev in osnove.

V prehrano vključite sezonsko zelenjavo in sadje, ki ju bo na voljo vse več. Zmanjšajte svoje obroke, pojejte jih več. Vključite polnozrnate izdelke in izključite sladice ter (pre)mastna živila. Prvi korak je narejen tako in ne zgolj s pogovorom. Potem pa na podlagi svojega počutja in rezultatov pojdite naprej. Bližnjicam se izognite tudi znotraj prehranskih izbir. Konzerve, juhe iz vrečk, instant napitki, predpripravljena živila in obroki … Resnično je zelo preprosto ubrati lažjo pot. Vendar si vsi skupaj zaslužimo več!

Le dobri in močni temelji bodo namreč pripeljali do dolgoročnih ciljev. In na dolgi rok si poleg lepote želimo tudi zdravja, energije, dobrega počutja.

Vzemite si čas, pojdite na tržnico, posadite svojo zelenjavo, izberite si cel sadež in ne le sadnega soka. Skuhajte svoj obrok »iz nule«. Le tako boste spoznali hrano, ki jo jeste in le tako se boste začeli zavedati kaj sploh jeste. In tudi to spoznanje vam bo nadalje pomagalo pri naslednjih izbirah. Spet boste sklenili »začaran« krog, le da se bo ta vrtel v nasprotno, zdravo smer.
Ne bodite prestrašeni. Samo zato, ker v življenju izberemo daljšo pot še ne pomeni, da je ne bomo mogli prehoditi.

Na koncu koncev »It’s not about destination, it’s about the journey.«

Pomladni pozdrav. Katja

Deli