V času nosečnosti se na začetku pogosto pojavi nosečniška slabost, kasneje pride do zastajanja vode, zaprtja, napenjanja ali zgage. Vse te najpogostejše težave lahko lajšamo tudi s primerno prehrano. Pri prav vsaki od njih je pomemben zadosten vnos tekočine

Slabost je v prvi polovici nosečnosti pogosta težava. Pomagamo si lahko tako, da hrano uživamo v manjših količinah in večkrat na dan. Za lajšanje slabosti v nosečnosti pijemo zadostne količine vode ali zeliščnih čajev, npr. blag ingverjev čaj. Izogibamo se mastnim in začinjenim jedem ter kavi oz. napitkom s kofeinom. Pomaga lahko tudi, da že zjutraj v postelji zaužijemo suh prigrizek (npr. keks, prepečenec, kreker).

Zastajanje vode je tegoba, ki jo sicer rešujemo tudi z več gibanja, posebnimi kompresijskimi nogavicami, dviganjem nog na vzglavnik in podobno. Vendar določen del težav lahko omilimo tudi z:
• manj slano prehrano: hrano manj dosoljujemo, izogibamo se tudi predelanim živilom, ki navadno vsebujejo veliko soli;
• uživanjem zadostne količine tekočine: vode, jemo bistre juhe, jedi na žlico, zelenjavo in sadje, ki vsebujejo večji delež vode (kumare, paradižnik, lubenica …);
• uživanjem živil, ki delujejo diuretično in pospešijo izločanje vode iz telesa: zelena, rabarbara, kumare, lubenica …

Če nas pesti zgaga, uživajmo manjše obroke, ki so preko celega dneva kar se da enakomerno razporejeni in čim manj mastni. Izogibamo se kisli in pekoči hrani ter težkim večernim obrokom. Pomaga tudi pitje zadostne količine vode. Ker so lahko sprožilec zgage tudi nekatera zdravila, se v primeru, da jih uživamo, posvetujemo z zdravnikom.

V primeru zaprtja prvo pomoč predstavlja pitje zadostne količine tekočine (navadna voda ali naravna mineralna voda, ki vsebuje magnezij in sulfatne soli ter malo natrija) v kombinaciji s hrano z veliko prehranske vlaknine (zelenjava in nekatere vrste sadja, polnovredna žita in izdelki iz njih: kruh, testenine, kaše, kosmiči) in fermentiranimi mlečnimi izdelki (jogurt, kefir). V primeru, da bi nas od mineralne vode napenjalo, jo lahko segrejemo ali zmešamo in tako zaužijemo manj CO2. Pri napenjanju pa pomagajo še kumina, janež, šetraj in koriander.

Deli