V starosti se poleg fizioloških sprememb, o katerih smo pisali v »Ponedeljkovem vsevedu«, pojavijo še nekatere spremembe, ki vplivajo na prehrano starostnika. Spremenijo se namreč fina in groba motorika, zobno in ustno zdravje, pride tudi do spremembe okušanja in vonjanja. Te spremembe večinoma vplivajo na to, da starostniki premalo jedo. Ob pojavu katerekoli bolezni, je ta problem še toliko bolj izrazit. Po drugi strani pa je ugoden izid zdravljenja praviloma boljši pri posameznikih, ki so ustrezno prehranjeni in tudi čimbolj fizično aktivni.

Zato še posebej pazimo, da izberemo hrano, ki jo starostnik lahko je in je zanj ustrezna.

Nekaj najpogostejših težav in praktičnih rešitev pri prehrani starostnika je zbranih spodaj:

  • Tekoča juha nekomu, ki se mu trese roka, lahko predstavlja kar velik izziv. Juha za starostnika s tresavico naj bo tako zgoščena.
  • Trdni delčki (na primer celi orehi), za nekoga, ki ima probleme z zobmi, nikakor ne pridejo v poštev. Da jih vključimo v prehrano starostnika, jih fino zmeljemo in dodamo v sestavljen obrok. Velikokrat problem predstavlja tudi zelenjava, na primer solata. Take izbire narežemo na čim manjše koščke.
  • Hrane nikoli preveč ne solimo. Uporabimo raje začimbe in obroku tako skušajmo dodati okus.
  • Za neješče posameznike je hrano treba čimbolj energijsko obogatiti. V juho tako vmešamo žličko kisle smetane ali v jogurt dodamo žlico marmelade in podobno. Pri zelo bolnih posameznikih se seveda obroke obogati z dodatki in dopolnili pripravljenimi v ta namen. Pol ure pred obrokom in med obrokom tudi ne ponudimo tekočine. Tekočino neješči starostnik pije po obroku.
  • Povečamo lahko število dnevnih obrokov. Če v enem namreč lahko poje zelo malo hrane, se število obrokov lahko poveča tudi na 6 ali 7 obrokov na dan.
  • Glavni obroki naj vsebujejo kvalitetne vire beljakovin! Poleg mesa in morske hrane tudi jajca, mleko in mlečne izdelke (skuto, jogurte …) in rastlinske vire beljakovin: stročnice, semena, žita.

Za tiste s prekomerno težo ali z velikim apetitom velja opozorilo, da se je hujšanja v zrelem obdobju potrebno lotiti pametno! Ne sme biti namreč prehitro, da se poleg maščobnih zalog ne bi izgubljala tudi mišična masa. Pri vsakem obroku je treba pojesti manj hrane, obrokov ne izpuščati in morda le spremeniti določene izbire. Izpustiti premastno in presladko hrano in posegati po več zelenjave in stročnicah.

490 total views, 2 views today

Deli