Marsikdo od nas si želi na novo začeti. Nekateri želijo shujšati, drugi prenehati kaditi, tretji pa se pogumno lotevamo novih poklicnih izzivov. Vse prevečkrat se sprememb lotimo entuziastično in s fokusom usmerjenim le v končno točko, pozabimo pa na dolgo pot, ki nas pripelje do tja. Nato pride do prve prepreke in energije za njeno premostitev ni od nikoder. V takih trenutkih potem hitro podležemo starim navadam. Vsaj kar se tiče prehranskega dela sprememb, boste veliko koristnih nasvetov našli na naši spletni strani ali na naših dogodkih. Ne glede na to, ali vas do sprememb vodi želja po lepši postavi, več energije ali boljšem počutju, smo na dietetik-priporoca.si pripravi nekaj koristnih izhodišč.

Ko si postavljamo nove cilje ali načrte za prihodnost, moramo najprej poskrbeti, da so uresničljivi. Vsakdo, ki se loti hujšanja, se navadno postavi na tehtnico, zapiše izhodiščno številko in začne z izvajanjem aktivnosti, za katere verjame, da ga bodo pripeljale do cilja. Nekateri telovadijo, drugi manj jedo pri posameznih obrokih, tretji iz jedilnika črtajo neko živilo in tako naprej. Potem pa se navadno začne obsedeno tehtanje in nezadovoljstvo s prikazanim, saj številke ne pokažejo želenega.

Najpogosteje je napaka storjena že na začetku – pri napačno postavljenemu cilju. Če želimo shujšati 10 kilogramov, se moramo zavedati, da do tega ne bomo prišli do valentinovega. Cilj je uresničljiv nekje do začetka poletja. Če želimo začeti jesti več zelenjave, pa tega nismo vajeni, ne moremo pričakovati, da bomo kar naenkrat spremenili celoten jedilnik. Prva zmeda bi se pojavila že v trgovini, ko sploh ne bi vedeli, katera živila kupiti.

Postavimo si torej realne cilje in primerne časovnice. Potem ko jih dosežemo, pa se na tej stopnički ne ustavimo, ampak pojdimo ponovno naprej. Spremenimo najprej le svoje zajtrke. Zapišimo si nekaj enostavnih in hitrih zajtrkov, ki so nam dobri, ter nakupimo vse potrebno, da jih lahko pripravimo. Vse slabe izbire, ki smo jih vajeni, odstranimo iz naše kuhinje, pri čemer imamo več možnosti: lahko jih najprej porabimo do konca, potem pa se lotimo sprememb, jih podarimo drugim ali pa jih zavržemo. Šele ko doma ne bo druge izbire, bomo nekaj spremenili. Ljudje radi živimo udobno in zelo hitro začnemo slediti svojim rutinam. Približno 3 meseci so potrebni, da neka nova navada, za katero smo se odločili, postane naša rutina. In šele, ko se to zgodi, začnemo z naslednjo.

Naj bo leto, ki prihaja, leto sprememb. Takšnih na bolje! Premišljenih, pametnih in skrbno načrtovanih. Nič se namreč ne zgodi kar čez noč. In če za konec uporabim še prevod enega izmed meni ljubih rekov: tisto, kar je vredno imeti, ni enostavno (»nothing worth having comes easy«). Ne ustrašimo se izzivov, ki so pred nami, in pogumno začnimo uresničevati svoje želje, sanje in cilje. Moje sanje so se pričele uresničevati s postavitvijo spletne strani. Končni cilji naj za enkrat ostanejo zapisani le v mojem planerju, pot do tja je še dolga. Trenutno je dosežena prva stopnička, naslednja je tik pred mano, saj se že veselim prvega predavanja, ki ga pripravljam za vas.

Srečno, uspešno in zdravo 2017! Katja

Deli