Kot smo že pisali, prehranski režim »5 obrokov na dan« predstavlja optimalno razporeditev energijskih vnosov med dnevom. Tako nas posamezen obrok ne nasiti toliko, da bi nas upočasnil. Najemo se le toliko, da zdržimo do naslednjega obroka. Trem glavnim obrokom dodamo dve malici.

Malica je lahko dopolnitvena ali premostitvena.

Dopolnitvena malica po kakovosti in količini dopolnjuje nepopolni obrok.

Vas zanima več?

V primeru, da nismo vajeni jesti zajtrka, ker nam ne ustreza ali pa se nam vedno mudi, v dopoldanski malici nadoknadimo izpuščeno. Npr. za zajtrk na hitro pojemo le jogurt z žličko kosmičev. Tak zajtrk nas ne bo nasitil in hitro bomo ponovno začutili lakoto. Privoščimo si dopoldansko malico, s katero jutranji obrok dopolnimo. Pojemo banano z oreščki. Takšna malica nam bo dala dovolj energije, da bi zdržali do kosila. Za občutek sitosti ji dodamo še nekaj tekočine. V zimskem času se bo prilegel topel čaj, poleti pa osvežilna limonada. Seveda tako čaj kot limonado spijemo nesladkano.

Premostitvena malica omili lakoto med dolgimi časovnimi premori med glavnimi obroki hrane.

Vas zanima več?

Kosilo pojemo ob 12:00, večerjo pa šele ob 18:00 ali celo kasneje. Vmes okoli 15:00 pojemo malico, sestavljeno iz živil, ki nam bodo dala volumen. Pojemo lahko hrano bogato z netopnimi vlakninami. Veliko vlaknin in posledično visoko nasitno prednost ima zelenjava. Za popoldansko malico si pripravimo skledico grške solate s paradižnikom, papriko, z olivami in malo feta sira. Dodamo košček polnozrnatega kruha. Tako malico si lahko pripravimo že večer prej in jo shranimo v hladilniku ter naslednji dan pojemo kjerkoli.

Ko se v službenem času okoli 12:00 dopoldne začnemo pogovarjati o tem, da »gremo na malico«, v resnici pa v bližnji menzi pojemo juho, krompir, ocvrt zrezek in sladico, je govora o konkretnem kosilu. Velikokrat se zgodi celo, da je to naš prvi dnevni obrok! Potem podobno obilen obrok pojemo še popoldne, ko pridemo iz službe, in naše dnevno prehranjevanje je s tem zaključeno. Vmes spijemo še 3 kave, pojemo kakšno čokoladico ali piškotek in zvečer pred spanjem izpraznimo karkoli najdemo v hladilniku. Tak način prehranjevanja nam najverjetneje ne prinaša potrebne dnevne energije, skoraj gotovo pa se nam »nekje nabira«.

117 total views, 3 views today

Deli