Vsem kdaj zmanjka časa za obrok: ali nas kakšna situacija preseneti, ali nismo imeli časa opraviti potrebnih nakupov za pripravo obroka ali pa nam določena hrana preprosto zadiši. Če je hitra hrana na našem jedilniku občasno, s tem ni nič narobe. Ni pa dobro, da takšne izbire predstavljajo naše redne obroke. Da se torej med malico v službi vsak dan oglasimo pri najbližjem ponudniku bureka, kebaba ali v najbližji pekarni.

Ko pride na vrsto hitra prehrana, so določene izbire boljše kot druge:

  • Burek naj bo sirov ali špinačni. Odvečno maščobo popivnamo s papirnato serveto. Dodamo še manj masten jogurt. Mesni burek jemo le pri preverjenem ponudniku, kvaliteta mesa je lahko namreč slaba, prav tako velja biti previden pri pica bureku (piščančja mleta klobasa, gobice).

  • Kebab izberemo piščančji. Pazimo, da ima ponudnik visoko frekvenco gostov in da je meso sveže. Dodamo čim več zelenjave (paradižnik, zelje, čebulo in solato) in le jogurtovo omako. Če nam je všeč pikantna hrana, lahko dodamo tudi mešanico pikantnih začimb, če nam povzroča težave, jo raje izpustimo. Ob kebabu spijemo navadno vodo ali radensko.

  • Pica z zelenjavo in manj mastnim sirom je lahko odlična izbira, ko pride do napada lakote, še sploh, če je pri pripravi testa bila uporabljena polnozrnata moka. Kos ali dva z zelenjavo bogato obložene pice bosta dovolj, da jo premagamo in lažje počakamo na pravi obrok. Izogibamo se picam z veliko salame (suhe salame, pršuta), saj so bolj slane. Previdni bodimo pri ponudbi morskih pic. Če ponudnik nima veliko gostov, nam taka pica lahko povzroči neprijetnosti. V primeru zelo mastnega kosa odvečno maščobo popivnamo. Ob pici spijemo vodo ali radensko.

  • Ko napademo najbližjo pekarno izberemo polnozrnate štručke – lahko s sirom ali semeni –, še boljša izbira pa so sadni zavitki. Višnjev zavitek je veliko boljša izbira kot hrenovka pečena v listnatem testu. Sladkor odstranimo z zavitka in naša malica je pripravljena. Višnjevemu zavitku lahko dodamo manj masten jogurt.

  • Hot dog-u se raje odpovejmo. Če nam zadiši, si ga pripravimo doma in uporabimo polnozrnato štručko, kvalitetno hrenovko ali kar piščančja prsa in zdrave nadeve (kislo zelje, paprika, paradižnik, čebula). Majonezo in kečap zamenjajmo z gorčico.

  • Hamburger manija je zajela prenekatere dele Slovenije. Ponudniki ponujajo gurmanske burgerje, v katerih najdemo obilico zdravih živil. Posezimo raje po teh kot po tistih, ki jih ponujajo verige s hitro prehrano. Krompirček kot dodatek naj bo pečen in ne ocvrt.

Izbira naj bo stvar našega okusa. V vseh primerih hitro hrano jemo le pri preverjenih ponudnikih z visoko frekvenco gostov in ustreznimi higienskimi pogoji. Preden jemo, si roke umijemo ali vsaj osvežimo s čistilnim robčkom (ko dobimo hrano v roko navadno istočasno plačujemo in denar ni najbolj čist). Pred obrokom se skušajmo umiriti, usesti in ga pojesti počasi. Po obroku posedimo še 5 minut in šele potem odhitimo naprej.

Deli