Čufti:
mleto goveje in svinjsko meso
riž za rižote (vsaj 1/10 teže mesa)
jajce
olivno olje
srednje velika čebula
2-3 stroke česna
peteršilj, sol, črni poper
svinjska mast

Omaka:
olivno olje
srednje velika čebula
pasiran paradižnik
žajbelj (lahko kar pol čajne vrečke), bazilika, sol, črni poper
goveja jušna osnova

+ Priloga po okusu: sestavine za pire so moknat krompir, mleko, maslo, kislo smetano, sol

 

1. Sestavine si pripravi vnaprej - v skledo prestavi meso, riž splakni pod tekočo vodo, razžvrkljaj jajce, drobno sesekljaj vso čebulo in česen ter si nasesekljaj peteršilj. Če nimaš svežega, lahko uporabiš tudi suhega oz. začimbnega - v tem primeru ga poprej namoči v sveži vodi za 10 minut in dobro odcedi pred uporabo.

2. Na olivnem olju in srednji temperaturi prepraži polovico vse čebule - druga polovica bo šla v omako. Želiš, da postekleni in malo porjavi, ne pa počrni in zažge. Po nekje 5 minutah dodaj riž in mešaj par minut, nato dodaj še sesekljan česen, ter praži še minutko ali dve. Odstavi, da se ohladi.

3. V skledo z mešanim mesom dodaj opražene sestavine, umešano jajce, peteršilj, črni poper in sol. Z mokrimi rokami pregneti in premešaj ter z valjanjem med dlanmi oblikuj mesne kroglice.

4. Začni pripravljati omako. Na olivnem olju in srednji temperaturi prepraži ali skoraj pokuhaj drugo polovico čebule. Dušena čebula in timijan se imata zelo rada, a ne pretiravaj. Po cca 10 minutah prilij pasiran paradižnik in začini z žajbljem, baziliko, soljo in poprom. Dobro premešaj, pokrij in zavri. Nato odkrij in prilij govejo jušno osnovo.

5. Na ponvi dobro segrej svinjsko mast in popeči mesne kroglice z vseh strani. Beljakovine v mesu in jajčku ob dovolj vročine koagulirajo in takrat se čufti tudi lepo odlepijo od ponve. Takšna opečena "skorjica" čufte drži skupaj med kuhanjem v omaki, da ne razpadejo. Popečene čufte lahko dodajamo kar v omako, tudi če smo na sredi priprave.

6. Ko so vsi čufti v omaki, ta idealno sega preko njih. Pokrijemo, še enkrat zavremo in nato na srednjem ognju, da rahlo brbota, kuhamo kakšnih 20-25 minut.

7. Za prilogo lahko izberemo kar kruh, krompir v kosih ali pire krompir (pripravljali smo ga že tukaj). Zraven se prileže še zelena solata.

 

Pa dober tek!