Vsak izmed nas je bil že kdaj na dieti, nekateri bolj, drugi manj radikalnih. Ne glede na to, katero dieto izberemo, sta naša glavna skrb in vprašanje: »Ali bom lačen?«. V času diet namreč izbiramo energijsko revnejšo hrano, odločimo se, da bomo z jedilnika odstranili kruh, testenine, sladkor in maščobo. Do tod vse lepo in prav, a kaj, ko prej ali slej popustimo. V izogib napadom lakote in početju neumnosti, se raje držimo preproste formule: med dieto jejmo vse, vendar pametno. Naša glavna naloga naj bo, da znižamo energijsko gostoto naših obrokov. Izbirajmo torej hrano, ki nam bo sicer dala občutek sitosti, ampak ne bo prinesla viška energije.

  • Posegajmo po polnozrnatih izdelkih, ki so bogatejši s prehransko vlaknino. Predvsem izbirajmo tiste z netopno, ki bo nase vezala vodo in tako v prebavnem traktu ustvarila volumen, ki nas bo nasitil. Netopno prehransko vlaknino vsebujejo polnozrnata žita (ajda, oves, rjavi riž), sadje (avokado, nezrele banane, lupine nekaterih vrst sadja (npr. jabolk, hrušk …), pečke v jagodah), stročnice, zelenjava (stročji fižol, cvetača, bučke, zelena) ter oreščki in semena.
  • Obrok lahko razredčimo z vlakino ali pa tudi z vodo. Med obrokom torej po požirkih pijemo in jemo počasi, s čimer organizmu omogočimo, da sproži mehanizme, ki signalizirajo sitost. Za žejo pijemo le vodo (navadno ali mineralno) ali nesladkan čaj. Izogibamo se vodi z okusom, sokovom, gaziranim pijačam in ostalim napitkom, ki prinašajo kalorije.
  • Naš volumen hrane bo povečalo še nekaj preprostih trikov: juho dodatno razredčimo s kozarcem vode, namesto smetanove zabele za pašto uporabimo paradižnikovo (pazimo, da ni sladka), namesto majoneze pod salamo namažimo pusto skuto, na zeleno solato posujmo fižol namesto sira in tako povečamo njeno nasitno vrednost.

Nasprotno se otroci, še posebej neješči, bolni in starostniki, pogosto soočajo s tem, da nimajo apetita in jih moramo s hrano dobesedno siliti. V tem primeru je seveda pomembno, da bomo vsako žlico, ki jo bodo uspeli pojesti kar se da energijsko in hranilno obogatili. Uporabimo »močnejšo« hrano – obroke zabelimo, uporabimo polnomastne mlečne izdelke oz. mleko, postrežemo goste juhe ali prikuhe, ki smo jim dodali smetano. Poskrbimo tudi, da med (ali pred) obrokom ne pijejo vode, ampak jo spijejo na koncu. Kot pijačo po obroku jim lahko ponudimo tudi gosti sok.

Deli